Čím vybavit kancelářskou kuchyňku
Firemní kuchyňka není jen místem, kam si zaměstnanci chodí uvařit kávu nebo ohřát oběd. Správně vybavená kuchyňka se stává místem, kde se kolegové setkávají, sdílejí nápady a budují týmovou atmosféru. Ať už máte k dispozici malý kout, nebo prostornou místnost, vybavení kancelářské kuchyňky ovlivní nejen komfort zaměstnanců, ale i jejich spokojenost a produktivitu. Jaké vybavení by rozhodně nemělo chybět?
Firemní kuchyňka jako srdce společnosti
Každá firma má jiné potřeby, ale všechny spojuje jedno – kuchyňka by měla být funkční, praktická a příjemná. Ať už vlastníte start-up s malým rozpočtem, nebo velkou korporaci, vybavení kuchyňky může odrážet firemní kulturu a přístup k zaměstnancům. Podoba kancelářské kuchyňky a jídelny závisí na tom, kolik jste do ní ochotní investovat a jaký prostor máte k dispozici.
Ve velkých průmyslových podnicích a korporátech častokrát fungují charakteristické kantýny s výdejem obědů pro stovky zaměstnanců. Pro takové zařízení se nejlépe hodí profesionální gastro vybavení z nerezu. Kancelářské kuchyňky středních a menších firem někdy slouží také jako relaxační zóna a dostávají tak příjemný vzhled podobný restauracím. Vyplatí se proto vytvořit rozmanité možnosti sezení a soukromé zákoutí.
Tipy, jak zařídit firemní kuchyňku
Zkuste zjistit, kolik lidí bude kuchyňku využívat na ohřívání obědů a kolik se bude stravovat mimo budovu. Od toho odvodíte počet talířů a mikrovlnek i míst k sezení a budete vědět, jestli si vystačíte s malým kuchyňským koutem nebo prostornou místností. Myslete na to, že v dokonale zařízené kuchyňce poté můžete pořádat i menší firemní akce nebo že místnost může sloužit i ke schůzkám v případě plných zasedaček.
TIP: Rychlé, efektivní a cenově dostupné řešení představují sestavené kancelářské kuchyňky, u kterých si vyberete ideální variantu, velikost i barevné provedení.
Mezi základní vybavení kancelářské kuchyňky patří:
- lednice (kombinovaná se zabudovaným mrazákem),
- dřez a myčka na nádobí,
- mikrovlnka,
- rychlovarná konvice a kávovar,
- plotýnka,
- nádobí: talíře, skleničky, příbory, misky, prkénka apod.,
- odpadkové koše, ideálně koše na tříděný odpad.
Nezapomeňte ani na potřeby na úklid, jako jsou houbičky, úklidové hadříky, pytle na odpadky nebo čisticí prostředky.
Jak zařídit firemní jídelnu
Se zařizováním kancelářské kuchyňky přichází na řadu i jídelní kout. Základem jsou kvalitní a pevné jídelní stoly, které si hravě poradí s častým používáním, náporem strávníků v obědové špičce a které navíc nabídnout pohodlí u odpolední kávy. Myslete na to, že stoly občas budete muset i přemístit, proto by neměly být příliš těžké. Místo jednoho dlouhého stolu zvolte spíše více menších stolků, aby spolu mohly obědvat skupinky zaměstnanců a vzniklo i místo pro samotáře.
Důležitým kritériem při výběru židlí je zejména nosnost. Raději volte vždy židle s vyšší nosností, které nabídnou pohodlí drobným postavám a neodradí statnější jedince. U kuchyňského nábytku se zaměřte také na materiál – měl by být snadno udržovatelný a dobře omyvatelný.
TIP: Vsaďte na praktické řešení 2 v 1 a vyberte si z jídelních sestav.
Myslete na detaily
- Udržujte kancelářskou kuchyňku v čistotě a veďte k tomu i zaměstnance. Dopřejte jim dostatek látkových nebo papírových utěrek i ručníků na utírání rukou.
- Pravidelně kancelářskou kuchyňku doplňujte dochucovadly, jako je cukr, sůl či pepř. Nezapomeňte ani na ubrousky nebo párátka.
- Zajistěte zaměstnancům také čaj a kávu.
- Vybavte kancelářskou kuchyňku zásobníkem vody.
- Při výběru spotřebičů sledujte energetický štítek, abyste vybrali nejúspornější variantu.